Általános Szerződési Feltételek

 

1. Általános információk

 

1.1. A medexpressz.hu webáruház

  • A medexpressz.hu webáruházon való vásárlás feltétele az alább részletezett Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elfogadása. A medexpressz.hu webáruház egy legálisan működő gyógyszerek, étrend-kiegészítők és kozmetikumok kereskedésével foglalkozó webáruház. Az oldal szerepel az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) internetes gyógyszer-értékesítésre jogosult gyógyszertárak hivatalos listáján, melyet az alábbi linken tekinthető meg: https://www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/.
  • A medexpressz.hu webáruházon történő vásárlás esetén a vásárló mindig azzal a gyógyszertárat üzemeltető gazdasági társasággal (Börs Patika Kft. / Keszi Patika Kft. / Keszi Patika Tópart Kft. / Miklósi Patika Kft. / Pharmaquinqum Kft.) köt szerződést, ahol a megrendelését átveszi vagy amelyik a házhoz szállítását végzi (Keszi Patika Kft.) a továbbiakban együtt: kereskedő. A felsorolt gazdasági társaságok rendelkeznek gyógyszer-kiskereskedelmi tevékenység végzéséhez szükséges működési engedéllyel és érvényes szakmai felelősségbiztosítással is.
  • A Medicin Express Kft. csak a webáruház üzemeltetését végzi, a termékek értékesítésében közvetlenül nem vesz részt.
  • A webáruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nyelve magyar. A szerződés nem papír alapon kerül tárolásra, hanem az a vásárló email címére küldött visszaigazolásokból rekonstruálható. A gyógyszertárak a hozzájuk beérkezett megrendelésekről a 41/2007. EüM rendelet 19. § (1)-(2) bekezdése szerinti tartalom szerint kötelesek nyilvántartást vezetni, melyet a megrendeléstől számított 5 évig kötelesek megőrizni.
  • A medexpressz.hu webáruházban kapható gyógyszerek, étrend-kiegészítők és kozmetikumok hatósági engedéllyel rendelkező nagykereskedőktől származnak és amennyiben ezzel ellentétes jelölés nem található a termék adatlapján, lejárati idejük több mint 3 hónap.
  • A webáruház a törvényi szabályozásnak megfelelően nem foglalkozik vényköteles- és társadalombiztosítási támogatásban részesülő gyógyszerek / gyógyászati segédeszközök értékesítésével vagy hűtést igénylő termékek forgalmazásával.
  • A webáruházban feltüntetett árak bruttó árak (tartalmazzák az áfát), és magyar forintban (HUF) értendőek. A vásárlásoknál a kosárba helyezett termékek bruttó árán felül a kiválasztott szállítási mód és az esetleges utánvét költsége kerül felszámolásra. Csomagolási díjat webáruházunk nem számol fel.
  • A megvásárolni kívánt vény nélkül kapható gyógyszerek, étrend-kiegészítő készítmények és kozmetikumok használatával kapcsolatban mindig kérdezze meg orvosát / gyógyszerészét és amennyiben a termék rendelkezik betegtájékoztatóval vagy használati útmutatóval azt mindig olvassa el.
  • A  medexpressz.hu internetes áruház csak Magyarország területére végez gyógyszerkiszállítást.
  • A vásárlás során létrejövő jogviszonyunkra a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. Törvény (Ptk.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.

1.2. Az értékesítésben részt vevő cégek adatai

1.2.1. A házhoz szállítás szervezésében részt vevő cég adatai:

Név: Keszi Patika Kft.
Székhely: 2120 Dunakeszi, Mátyás király utca 1/D.
Levelezési cím: 1093 Budapest, Vámház körút 13.
Cégjegyzékszám: 13-09-120446
Adószám: 14330520-2-13

1.2.2. A helyszíni átvételben részt vevő gyógyszertárak / cégek adatai:

Gyógyszertár neve: Szent Jobb Gyógyszertár
Gyógyszertár címe: 2040 Budaörs, Sport utca 2-4.
Cégnév: Börs Patika Kft.
Székhely: 1028 Budapest, Kokárda u. 9.
Cégjegyzékszám: 01-09-880511
Adószám: 13932143-2-41

Gyógyszertár neve: Szent Jobb Gyógyszertár
Gyógyszertár címe: 1033 Budapest, Szentendrei út 115.
Cégnév: Pharmaquincum Kft.
Székhely: 2081 Piliscsaba, Rét u. 2/B.
Cégjegyzékszám: 13-09-112952
Adószám: 13951133-2-13

Gyógyszertár neve: Szent Jobb Gyógyszertár
Gyógyszertár címe: 2120 Dunakeszi, Nádas utca 6.
Cégnév: Keszi Patika Tópart Kft.
Székhely: 2120 Dunakeszi, Kolonics György utca 2. 1. em. 38.
Cégjegyzékszám: 13-09-196560
Adószám: 22744540-2-13

Gyógyszertár neve: Szent Jobb Gyógyszertár
Gyógyszertár címe: 2310 Szigetszentmiklós, Háros u. 120.
Cégnév: Miklósi Patika Kft.
Székhely: 1184 Budapest, Gyöngyvirág u. 26/a.
Cégjegyzékszám: 01-09-880512
Adószám: 13932174-2-43

Gyógyszertár neve: Szent Máté Gyógyszertár
Gyógyszertár címe: 1093 Budapest, Vámház körút 13.
Cégnév: Keszi Patika Kft.
Székhely: 2120 Dunakeszi, Mátyás király utca 1/D.
Cégjegyzékszám: 13-09-120446
Adószám: 14330520-2-13

1.2.3. A webáruházat üzemeltető cég adatai

Cégnév: Medicin Express Kft.
Székhely: 2120 Dunakeszi, Mátyás király u. 1/D
Cégjegyzékszám: 13-09-192434
Adószám: 26285836-2-13

1.2.4. A tárhelyet biztosító cég adatai

Cégnév: DiMa.hu Kft.
Székhely: 4032 Debrecen, Békessy Béla utca 9. C. ép. 3. em. 10.
Cégjegyzékszám: 09-09-014017
Adószám: 14079665-2-09

1.2.5. A házhoz szállítást végző cégek adatai

Cégnév: 24H Parcel Zrt.
Székhely: 1106 Budapest, Fehér út 10.
Cégjegyzékszám: 01-10-049225
Adószám: 25885062-2-42

Cégnév: DPD Hungária Kft.
Székhely: 1158 Budapest, Késmárk utca 14. B. ép.
Cégjegyzékszám: 01-09-888141
Adószám: 13034283-2-42

 

2. A vásárlás, megrendelés menete a medexpressz.hu webáruházban

 

2.1. Regisztráció / vendégként való vásárlás

Megrendelését kizárólag honlapunkon, regisztrációval vagy anélkül adhatja le.

Regisztrációt követő vásárlás esetén az alábbi adatok megadása kötelező:

  • Név
  • Email cím
  • Telefonszám
  • Jelszó
  • Számlázási cím
  • Házhoz szállítás esetén: szállítási cím

Regisztráció nélküli - vendégként történő vásárlás esetén az alábbi adatok megadása kötelező:

  • Név
  • Email cím
  • Telefonszám
  • Számlázási cím
  • Házhoz szállítás esetén: szállítási cím

A szükséges adatok megadása után el kell fogadnia, hogy megismerte az Adatvédelmi Nyilatkozat és az ÁSZF feltételeit, valamint nyilatkoznia kell arról, hogy elmúlt 16 éves.

A sikeres regisztrációhoz szükség van a regisztráció megerősítésére: ezt a megadott email címre kiküldött levélben található linkre kattintva teheti meg.

A megadott adatokat (telefonszám, szállítási vagy a számlázási cím) bejelentkezés után a felső menüsorban, a saját nevére kattintva az „ADATMÓDOSÍTÁS” menüpontban bármikor módosíthatja.

A regisztráció során feliratkozhat hírlevelünkre, hogy az akciókról és egyéb az egészséggel kapcsolatos hírekről tájékoztatást kaphasson.

Ezen feliratkozás, a bejelentkezés után a Adatmódosítás menüpontban lévő „LEIRATKOZÁS A HÍRLEVÉLRŐL” gombra kattintva bármikor visszavonható.

2.2. Kosár – Pénztár – Megrendelés

A termékek áttekintése után a megrendelni kívánt cikk kosárba helyezéséhez kattintson, a „KOSÁRBA” gombra. A kívánt darabszámot természetesen a kosárba helyezés előtt és után is bármikor módosítani tudja. A kosárba korlátlan számú termék helyezhető, minimális rendelési érték oldalunkon nincsen.

Felhívjuk figyelmét, hogy a termékadatlapokon szereplő készletinformációk: Raktáron / 1-3 napon átvehető / jelenleg nem rendelhető / készlethiányos termék a folyamatos értékesítés miatt nem minden esetben tekinthető mérvadónak. Kérjük akkor tekintsen egy rendelést biztosnak, ha az email címére érkezett levél szerint a csomag átvehető / összekészítése megtörtént.

A termékek adatlapján az adott készítmény besorolását ikonok jelzik: gyógyszer / étrend-kiegészítő / speciális gyógyászati célra szánt tápszer / orvostechnikai eszköz. A gyógyszerek OGYÉI által engedélyezett betegtájékoztatója az adott termék adatlapján megtalálható, a többi kategória esetében pedig a készítmény leírása az adatlapjukon olvasható.

Amennyiben bármelyik termék használatával, minőségével, tulajdonságaival kérdése lenne vagy, ha több információra lenne szüksége, kérem jelezze az info@medexpressz.hu email címen. Válaszunkat legkésőbb 72 órán belül elküldjük.

A www.medexpressz.hu-n feltüntetett árak bruttó fogyasztói árak (tartalmazzák az áfát), és magyar forintban (HUF) értendőek. A webshopon feltüntetett "internetes ár" csak a www.medexpressz.hu webpatikán keresztül leadott rendelésekre érvényes, az "Eredeti patikai ár" pedig a Szent Máté Gyógyszertár kedvezmény nélküli, normál patikai ára.
Az esetleges nyomdai hibák előfordulása miatt, kérjük akkor tekintse rendelését véglegesnek amennyiben az az email címére érkezett levél szerint a csomag átvehető / házhoz szállításra átadásra került a futárcégnek.
Az internetes áruház üzemeltetője fenntartja a jogot, hogy a megrendelést mennyiség felülvizsgálja és határozhat úgy, hogy a megrendelést nem teljesíti.

A jobb felső sarokban található kosár ikonra való kattintás után ellenőrizheti a kosárba helyezett termékeket és azok darabszámát. Ezalatt módosíthatja a korábban megadott számlázási és szállítási adatokat: ehhez kattintson az „ADATMÓDOSÍTÁS” ikonra.

A szállítási mód (házhoz szállítás / helyszíni átvétel) kiválasztása után többfajta fizetési módot jelölhet meg (banki átutalás / azonnali bankkártyás fizetés / utánvétes (készpénzes) fizetés a futárnak).

A kiszállítással / helyszíni átvétellel kapcsolatos észrevételeit a „MEGJEGYZÉS” mezőben tudja megtenni.

Rendelését a „KÜLDÉS” gombra kattintva tudja véglegesíteni. Arról, hogy a megrendelést tudomásul vettük és feldolgoztuk a megadott email címre egy visszaigazolást kap az elküldést követően 1 órán belül. Ez a 41/2007. EüM rendelet 19. § (1) bekezdése szerinti érdemi visszajelzésnek minősül. A visszaigazolás folyamata a gyógyszertárak erre kijelölt szakdolgozói (szakgyógyszerészek és szakasszisztensek) által felügyelten történik.

2.3. Házhoz szállítás

Amennyiben a házhoz szállítást választotta az alábbi fizetési módok közül választhat:

  • Bankkártyás fizetés: a rendelés elküldése után az OTP SIMPLEPAY oldalán adhatja meg a bankkártya adatait és fejezheti be a vásárlást.
  • Utánvét / Készpénzes fizetés a futárnak: a csomag átvételét követően a futárnak kell a rendelés összegét átadni. Az utánvétes fizetés költsége jelenleg minden esetben +300 Ft.
  • Átutalás: Kérjük a visszaigazolásban szereplő összeget a házhoz szállítást végző Szent Máté Gyógyszertárat üzemeltető Keszi Patika Kft. OTP banknál vezetett 11709057-21447312-00000000 számlaszámára utalja át, és a közlemény rovatban tüntesse fel a rendelési számot. Felhívjuk figyelmét, hogy a csomag kiszállítása csak az utalás beérkezése után történik!

A házhoz szállítás és a patikai átvétel díjait az alábbi táblázatban találja:

Megrendelés értéke Házhoz szállítás Patikai átvétel
0 – 4.999 Ft 999 Ft ingyenes
5.000 – 9.999 Ft 499 Ft ingyenes
10.000 Ft - ingyenes ingyenes

 

Az utánvétes házhoz szállítás költsége +300 Ft, bankkártyás vagy előreutalásos fizetés esetén 0 Ft.

A házhoz szállítás határideje:

  • Amennyiben rendelését 9 óráig leadja, úgy a kiszállítás leghamarabb másnapra várható.
  • Amennyiben rendelését 9 óra után adja le, úgy a kiszállítás leghamarabb 2 munkanapon belül várható.


Kérjük olyan magyarországi szállítási címet adjon meg, ahol 8-17 óra között tartózkodik valaki, valamint kérjük amennyiben céghez / irodába kéri a kiszállítást, azt a megjegyzéseknél egyértelműen jelezze.
A kiszállítást a 24H és a DPD futárcégek végzik.

Ha a házhoz szállítást választotta, akkor elektronikus levélben értesítjük, amennyiben a Futárszolgálat részére a csomagja átadásra került. A szállítás pontos idejéről a Futárszolgálat tud tájékoztatást adni. Ha kiszállításkor a csomagoláson bármilyen sérülést észlel, kérjük ezt jelezze a futárnak, a csomagot pedig ne vegye át és kérje jegyzőkönyv felvételét.

Amennyiben a megrendelést a fenti határidőben, rajtunk kívül álló okból (például átmeneti készlethiány a nagykereskedőnél) nem tudjuk teljesíteni, akkor ezt elektronikus levélben és / vagy telefonon jelezzük. Ha a későbbi szállítási időpont nem megfelelő, lehetőség van a megrendeléstől való elállásra. Ebben az esetben az esetlegesen fizetett teljes vételárat visszautaljuk arra a bankszámlaszámra, ahonnan a fizetés történt.

2.4. Személyes átvétel

Személyes átvétel az alábbi patikákban lehetséges:

Patika Cím
Szent Jobb Gyógyszertár, Budaörs 2040 Budaörs, Sport utca 2-4.
Szent Jobb Gyógyszertár, Dunakeszi 2120 Dunakeszi, Nádas utca 6.
Szent Jobb Gyógyszertár, Óbuda 1033 Budapest, Szentendrei út 115.
Szent Jobb Gyógyszertár, Szigetszentmiklós 2310 Szigetszentmiklós, Háros utca 120.
Szent Máté Gyógyszertár, Budapest 1093 Budapest, Vámház körút 13.

 

Személyes átvétel esetén az alábbi fizetési módok között választhat:

  • Készpénzes fizetés
  • Bankkártyás fizetés
  • Egészségpénztári kártyás fizetés

A személyes átvétel díja minden esetben 0 Ft.

A személyes átvétel határideje:

  • Rendelését az emailes és / vagy telefonos visszaigazolás után, a kiválasztott patika nyitvatartási idejében veheti át.
     
  • Amennyiben csomagját a rendeléstől számított 14 napon belül nem veszi át és ennek okát nem jelzi, úgy a rendelése törlésre kerül.

Amennyiben a megrendelést a fenti határidőben, rajtunk kívül álló okból (például átmeneti készlethiány a nagykereskedőnél) nem tudjuk teljesíteni, akkor ezt elektronikus levélben és / vagy telefonon jelezzük. Ha a későbbi átvételi időpont nem megfelelő, lehetőség van a megrendeléstől való elállásra.

2.5. Visszaigazolás, korábbi rendelések

A rendelésről a megadott email címre visszaigazoló emailt küldünk, melyben minden fontos adatot megtalál.

Korábbi rendeléseit (bejelentkezés után), a jobb felső sarokból lenyíló „KORÁBBI RENDELÉSEK” menüpont alatt tekintheti meg.

 

3. Elállás, szavatosság, jótállás, reklamáció, panaszkezelés

 

3.1. Elállás

  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján a vásárlót elállási jog (a termék visszaküldésének joga) illeti meg.
  • A vásárló a megkötött szerződéstől egyoldalúan és indoklás nélkül visszaléphet, valamint a termék visszaküldése után kérheti a kereskedőtől az általa fizetett összeg visszatérítését (házhoz szállítás esetén ideértve a szállítási költséget is).
  • Elállási szándékát személyesen vagy az Elállási nyilatkozat postai úton (Szent Máté Gyógyszertár, 1093 Budapest, Vámház körút 13.) vagy e-mailben (reklamacio@medexpressz.hu) történő visszaküldésével jelezheti.
  • A jóhiszeműség és a tisztesség általános követelményére tekintettel a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának vizsgálata után kell dönteni a termék megtartásáról vagy az esetleges visszaküldésről. Visszaküldés esetén a vásárló köteles az adott terméket haladéktalanul, saját költségén, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni a kereskedő részére: postára adni, vagy személyesen az adott patikába visszavinni.
  • A visszatartás joga értelmében, a vásárló által kifizetett teljes összeg (ideértve a szállítási költséget is) a termék beérkezése után kerül a visszatérítésre.
  • A vásárló felelősségre vonható a megvásárolt termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért.
  • Felhívjuk figyelmét, hogy a webáruházon található termékek jelentős része olyan zárt csomagolású terméknek minősül, melyek esetében, a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet alapján, a csomagolás felbontása után, egészségvédelmi vagy higiéniai okokból már nem élhet az elállási jogával. Ezek alapján étrend-kiegészítőt, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású terméket, tápszert vagy kozmetikumot csak bontatlan, eredeti csomagolásban vesszünk vissza. (Orvostechnikai eszköz, gyógyászati segédeszköz vásárlása esetén pedig csak a kipróbálás előtt élhet az elállási jogával.)
  • Felhívjuk figyelmét, hogy a 44/2004 (IV.28.) ESZCSM rendelet 21/B.§ (1) bekezdése értelmében a tévesen kiszolgáltatott vagy az OGYÉI által visszahívott gyógyszer kivételével gyógyszert visszavenni nem lehet. Ezek alapján csak azon vásárolt gyógyszerek esetében élhet az elállási jogával, melyek tévesen kerültek kiszállításra, vagy amelyeket az OGYÉI visszahívott.

3.2. Hibás teljesítések

3.2.1. Jótállás

  • A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak irányadóak.
  • Jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik. 
  • A kötelező jótállás időtartalma 1 év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.
  • A fogyasztót megilleti a jótállás jog minden esetben kivéve, ha az eladó bizonyítja, hogy a hiba a termék átvétele után keletkezett.
  • A jótállási kötelezettséget és a jótállással kapcsolatos információkat minden esetben az adott termék adatlapján tüntetjük fel.

3.2.2. Kellékszavatosság

  • A termék eladója a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében, kellékszavatossággal tartozik. Ez a megvásárolt termék olyan hibájára vonatkozik, amely hiba oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).
  • A kereskedő kellékszavatossági felelőssége objektív: független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem.
  • A vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényeket érvényesítheti:
  • A hibás termék kijavítása vagy cseréje
  • Ezt az igényt a vásárló abban az esetben nem jogosult érvényesíteni, ha annak teljesítése a kereskedő számára lehetetlen lenne vagy aránytalan többletköltséggel járna.
  • Árleszállítás
  • Amennyiben a vásárló nem kérte a hibás termék kijavítását vagy cseréjét, illetve ha ez irányú igényét nem jogosult érvényesíteni, kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását.
  • A vásárló jogosult a termék hibájának a kereskedő költségén történő kijavítására, illetve kijavíttatására.
  • A vásárló elállhat a szerződéstől.
  • A kellékszavatosság igény érvényesítésének feltételei:
  • a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelezni kell a kereskedő részére
  • a 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait nem érvényesíthető
  • a teljesítéstől számított 6 hónapon belüli kellékszavatossági igény érvényesítésének a feltétele, hogy a vásárló a hibát jelezze a reklamacio@medexpressz.hu email címen-en és igazolja, hogy a terméket a medexpressz.hu internetes áruházon keresztül vásárolta
  • a teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után viszont a vásárlónak kell bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.

3.2.3. Termékszavatosság

  • A vásárló – választása szerint – a kellékszavatossági igény helyett termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Ebben az esetben követelheti a gyártótól / forgalmazótól, hogy a hibás terméket javítsa ki, vagy ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  • A gyártó / forgalmazó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha az alábbiak közül az egyiket bizonyítja:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
  • Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
  • A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval / forgalmazóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
  • A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval / forgalmazóval szemben.
  • Felhívjuk figyelmét, hogy a vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt, kellékszavatossági és és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. A vásárlót mindazonáltal a jótállásból fakadó jogok – a kellékszavatosságból vagy termékszavatosságtól függetlenül – megilletik.

3.3. Reklamáció, panaszkezelés

Reklamáció, panasz esetén a 45/2014 (II.26) Kormányrendeletben foglaltak szerint járunk el.
A webáruházon rendelt termékekkel / házhoz szállítással kapcsolatos panaszát, észrevételét kérjük az alábbi elérhetőségek egyikén küldje el hozzánk:

Email: reklamacio@medexpressz.hu
Postai úton: Szent Máté Gyógyszertár
1093 Budapest, Vámház körút 13.
Személyesen az adott patikában

A beérkezett reklamációkat a kereskedő 2 munkanapon belül kivizsgálja és a beérkezésüket követő 30 napon belül megválaszolja. Ennek formája ugyanaz (email / posta) mint ahogyan beérkezett. A vásárló panaszában eltérő értesítési módot is megjelölhet, ebben az esetben a kereskedő a panaszt a megjelölt formában válaszolja meg.
A panaszról felvett jegyzőkönyv illetve az arra adott választ a kereskedő 5 évig megőrzi és – ezirányú kötelezettsége esetén – az azt ellenőrző illetékes hatóság részére bemutatja.

Amennyiben a vásárló a kereskedő válasza ellen további kifogással kíván élni, azt az alábbi szerveknél teheti ezt meg:

Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet
1051 Budapest, Zrínyi utca 3.
Tel.: +36 1 886 9300
E-mail: ogyei@ogyei.gov.hu
Levelezési cím: 1372 Postafiók 450.

A területileg illetékes Járási Hivatalnál

Házhoz szállítás esetén:

Budapest IX. kerületi járás
Cím: 1096 Budapest, Lenhossék utca 24-28.
Telefonszám: +36 1 795 7791
E-mail: kormanyablak@09kh.bfkh.gov.hu

Személyes átvétel esetén:

Budapest III. kerületi Járási Hivatal
Cím: 1033 Budapest, Harrer Pál utca 9-11.
Telefonszám: +36 1 896 3496
E-mail: titkarsag@03kh.bfkh.gov.hu

Budapest IX. kerületi járás
Cím: 1096 Budapest, Lenhossék utca 24-28.
Telefonszám: +36 1 795 7791
E-mail: kormanyablak@09kh.bfkh.gov.hu

Budakeszi Járási Hivatala
Cím: 2092 Budakeszi, Fő utca 179.
Telefonszám: +36 23 427 440
E-mail: budakeszi.jarasihivatal@pest.gov.hu

Dunakeszi Járási Hivatal
Cím: 2120 Dunakeszi, Fő út 143.
Telefonszám: +36 27 540 690
E-mail: dunakeszi.jarasihivatal@pest.gov.hu

Szigetszentmiklósi Járási Hivatal
Cím: 2310 Szigetszentmiklós, Apor Vilmos u. 1.
Telefonszám: +36 24 887 440, +36 24 887 500
Email: jarasihivatal.szigetszentmiklos@pest.gov.hu

Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:

Amennyiben a gyógyszertár és a vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a gyógyszertárral való tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását, illetve fordulhat a gyógyszertárak székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is. A gyógyszertárakat a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A gyógyszertárak székhelye szerint illetékes testületek:

Név: Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 488 2131
Fax: +36 1 488 2186

Név: Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 269 0703
Fax: +36 1 269 0703

A békéltető testületek elérhetősége: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

Budapest, 2019. január 11.